20 februari 2017

Fågel-perspektiv IX : Stare


inräknas även såsom ingen nr 10
inspirerad av Matchbox
cover på Perkins el dyl blues



jag är Ringo Stare
sitter här och lyssnar på Paul

jo, sjöng just att jag är Ringo Stare
sitter kvar häruppe och lyssnar på Paul

måndag morgon like a blackbird
kvittrar han så glatt ur foolflöjts hål



jag är ingen koltrast
sitter tyst och lyssnar på Wings

jo, jag sjöng nyss hur jag är ingen koltrast
fast får väl erkänna att jag uppskattar Wings

neri stan springer skalbaggar
men min gyllene näbb är fullt sysselsatt med massa liknande things



jag tar helst en macka
McCartney smörat honung på

nej, förresten det skramlar starkare med saltstänk
och peppar från vår blå U-båt

hur någonsin sångfåglar vågade sig ned där??
månne med lite help från Starrison & Sergeant Henry Horse??



jag är bara pojken
uppväxt här i Lennonpool

jag är bara pojken
uppväxt här i Lennonpool

likt förbannat blev han en Big Stare
som jagas varje dag av någon kjol

- fast vem annars slår bästa drillen?
tAck jo, jag måste vara särskilt cool!





0W0

Inga kommentarer: