10 januari 2017

EP # 1 : Alldeles, Bättre än Bra, Hitchcock, Doris Dream


en fiktiv 45-varvs skiva med fyra påhittade spår på
(av mestadels okända kompositörer)
insjungna 1957 av artisten Alphons Hedkvist, ackompanjerad av sin orkester Turkosa Flås



A) Alldeles

Alldeles glad
i vår stad
Alldeles skön
först i kön
Alldeles andlös
festlig tös
Alldeles yr
ny parfym
Alldeles het
till förtret?
Alldeles matt
slut på skratt
Alldeles turkos
gränsen nås
Alldeles bra
får det va!

Du är då rar
och alldeles, Alldeles Underbar!



B) Bättre än Bra

Brudar jag mött
men ingen var du
Nötter jag knäppt
tills sista just nu

Du är så väldigt bra
ja, obegripligt, bedårande bra!!

Flickor jag följt
på väg till sin dörr
Singlar jag köpt
för blott ett par snurr

Du är så väldigt bra
ja, obegripligt, bedårande bra!!

Bönor jag bett
att lämna sin stjälk
Donnor jag knappt
minns drag av vems stjärt

Du är så väldigt bra
ja, obegripligt, bedårande bra!!







C) Hitchcock, Hitchcock, Hitchcock

Put another movie on
in our mystery marathon
Nightmares comes in many form
by Hitchcock! Hitchcock! Hitchcock!

Any bug you beg I do
solve - except for killing you
Thrill me just by guessing who
of Hitchcock? Hitchcock? Hitchcock?

Closing
this case - or losing
I love to play with great delusions, friend,
how wrong things shall be right again

So, put another mystery on
in our movie marathon
Nightmares comes in many form
like Hitchcock! Hitchcock! Hitchcock!



D) Doris Dream

Doris Dream var en dam
som blott levde under natten
Varje dag låg hon död
likt en daggmask i rabatten

Denna längtan enorm
till min drottning där i hatten
kunde ej finna bot
förrän månen steg med katten

Å, då dansade din dröm
vilda Doris, aldrig glömd






0W0

Inga kommentarer: