8 augusti 2023

på Fiktiva EP-skivor : Regniga Sånger som inte finns

men som jag blir nyfiken på hur de kunde ha låtit - inser jag medan min hjärna uppfinner dessa artister och unika titlar, som ingen annan har kommit på redan (mig veterligen - säg gärna till annars!)

 

 

EP # 1

med Astrid Brum

insjungen i april 1957

 

A) Jag Har Ett Litet Regn

B) Är Du Kär i Regnet, Säg?

 

C) Kom Till Mitt Paraply!

D) Dina Regnigaste Ögon

 

 

EP # 2

med Ejvor & Torkel

inspelad i oktober 1966

 

A) Jag Regnar Dig Om Du Regnar Mig

B) Bara Mera Blött!

 

C) Ingen Har Sett Oss Regna

D) Det Händer att Regnet Upphör

 

 

EP # 3

with Doggy Cat & The No Raincoats

Recorded in August 1979

 

A) Reggae Full of Rain

B) Be Nice to Some Rain Drops (Put Your Umbrella Down)!

 

C) Rainy Old Ragtime

D) Reggae Full of Rain (fast Reprise)

 

 

EP # 4

med Bröderna Bellman & Systrarna Sofia

(samt Barnkören från Ugglegränd)

insjungen i december 1960

 

A) När Regnet Kom Till Vårat Gathörn

B) Regn Gör Också Sina Symfonier

 

C) En Gång Ska Det Regna igen

D) Regnar Där Ute i Rymden inatt

 

 

EP # 5

med Pia-Liza de la Scuppi

inspelad i juni 1991

 

A) Pärlornas Pöl

B) Lätt Som Ett Regn (Hänger i Luften)

 

C) Snett Regn

D) Rakt i Backen (Akta Dig!)

 

 

EP # 6

med Little Rudolf

insjungen i februari 1958

 

A) Regnet Tassar På Taket

B) Inga Brudar Gillar Regn

 

C) Nån Har Sagt att Man Rockar Med Regnet

D) En Droppe För Mycket

 

 

EP # 7

med Före Framtiden

Recorded in November 2023

 

A) Alla Satans Regn På Samma Gång

B) När Regnet Blev AI-genererat

 

C) Sverige i (b)Rinnande Krig

D) Regna Ned Dig Nu Några Varv

 

 

EP # 8

with The Yellow Cloud

Recorded in July 1968

 

A) Please, Be My Cloud

B) Remember Rain

 

C) Sunny Sky Doesn't Seem to Wake Up Anymore

D) Pour Yourself (Deeper Down)

 

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: